SAMSUN REGGİO EMİLLİ
Reggio Emillia, erken çocukluk döneminde uygulanan ve tüm dünya da saygınlığı ispat edilmiş bir eğitim modelidir. Samsun Reggio Emillia ilhamlı anaokulu olan Öykü Adası Kreş ve Anaokulu ilgili yaklaşımın temel değerlerine bağlı kalarak erken çocukluk eğitimini takip etmektedir.
Reggio Emillia Ne Anlama Gelmektedir? Samsun Reggio Emillia Yaklaşımı Mümkün Müdür?
Reggio Emillia Kuzey İtalya’da bulunan ve yaklaşık olarak 150.000 kişilik nüfustan oluşan bir kasabanın ismidir. 2. Dünya Savaşı sonrası kasabalarında okul bulunmamasından ötürü bir okul yapma gayretine bürünen kasaba sakinlerinin el ele vererek oluşturdukları eğitim sistemidir.
Reggio Emillia eğitim yaklaşımı, küçük çocuklar için dünya genelinde en iyi eğitim modeli olarak kabul edilmektedir.
Dünyanın dört bir tarafından eğitimciler bu istisnai eğitim felsefesi yerinde tecrübe etmek ve ilk elden almak için İtalya’ya gidiyor. İtalya dışında oluşturulan Reggio okulları bu eğitim yaklaşımın temel değerlerini benimseyerek Reggio kültürü oluşturmaktadır.
Reggio Emillia Rehber İlkeleri Nelerdir?
· Müfredat:
Öğretmenler, çocuğun hayranlıklarını, meraklarını ve tartışma konularını gözlemler, değerlendirir ve belgelendirir. Bu gözlemlerden çocukları fikirleri ve çıkarları doğrultusundan müfredat ortaya çıkar.
· Çocuğun Resmi:
Her çocuk güçlü, yetenekli, bilgili, bağımsız ve meraklıdır.
· Proje Çalışması:
Oluşturulacak projeler ile çocuğun meraklarının hangi konularda yoğunluk arz ettiği gözlemlenebilecek ve bu hassas noktalarda yaşam boyu öğrenmesini sürdürebilmesi için öğretmeni devreye girecektir. Projeler resimden, müzikten, sanattan her konudan olabilir. Bu şekilde çocuğun iç dünyasına keşif yapılabilir.
· Öğretmen:
Öğretmen çocukla ortak olarak bu yola devam etmektedir. En iyi öğretmen sınıf ortamıdır mottosu da benimsenmiştir. Bu yolda yaptığı gözlemleri ve kayıtları birlikte inşa ederek öğrenci ile aynı yolu paylaşır öğretmen.
· Çevre:
Sınıflar, oyun alanları, sanat noktaları üçüncü öğretmen gibi değerlendirilmektedir.
· Anne ve Babalar:
Öğrenme sadece okulda meydana gelen bir süreç değildir. Çoğunlukla evde ve toplumla karışarak oluşmaktadır. Öğretmenler, yöneticiler ve ebeveynlerin ortak etkileşimi ve özverisiyle geliştirilen ve kuvvetlenen bir eğitim yaklaşımı ortaya konulmaktadır.
· Dokümantasyon:
Çocuklarının yaptığı çalışmalar (sergi, video vb.) öğretmenler tarafından belgelenmektedir. Bu sayede erken çocukluk dönemi tecrübeleri hikâye edilmiş olmaktadır. Bu sayede de her çocuğa has ve özel olan portföyü ortaya çıkmaktadır.